کارگاه آموزشی عمومی کنگرۀ شصت نمایندگی مشهد مقدّس

نگهبان : احمد بافنده  استاد : حجت انتظامی دبیر : رحمان نجار

روز پنجشنبه مورّخ 1392/10/05 ساعت 17:00

دستور جلسه : وادی پنجم و تاثیر آن روی من

استاد فرمودند :

 وادی پنجم ما مسافران و همسفران را عبور می دهد از چهار وادی قبلش که عبارت بودند از :

1) وادی اول حرکت از بی تفکری به تفکر نمودن.

2) وادی دوم حرکت از نا امیدی به امیدواری .

3) وادی سوم حرکت از نا باوری به خود باوری .

4) وادی چهارم حرکت از بی مسئولیتی به مسئولیت پذیری.

یا به عبارتی این چهار وادی که در کارگاه های آموزشی ما فرا گرفته ایم به عنوان قدم ها و ابزار های اولیه مسافران در ابتدای سفر که باید به تعادل و میانه رسیده باشیم و دانایی فرد مصرف کننده یا همسفران تبدیل به دانایی موثر گردیده باشد و یا به عبارتی دیگر تمامی آگاهی ها وتفکرات و همچنین شناخت خود و پیرامون خود و شناخت نیروی مافوق ( که ابتدا نمی توان مدت آن را یعنی رسیدن به شناخت نیروی مافوق مدت زمانی تعیین نمود چون زمان شناخت در این مرحله که نیروی مافوق ما وجود دارد پایانی ندارد) و همچنین قبول مسئولیت پذیری خود در پرداخت خسارات و کلیه سختی های آن به مرحله اجرا آن به حل نمودن صورت مسئله اعتیاد خود با تفکر بر دانایی قدم برداریم و تمامی چهار وادی قبل را به تعادل و میانه برسانیم چراکه شرط لازم و کافی برای وارد شدن به مرحله انسانی همین به تعادل رسیدن است و نیز می دانیم که تمامی انسان ها در دوزخ قرار می گیرند و باید از آن خارج شوند و این خارج شدن بستگی به مراتب دانایی که انسان در آن قرار گرفته است دارد.

آیا عملی که از روی یک تفکر وتصور نا صحیح باشد و با داشتن یک فکر خراب و آشفته می دانیم چه خساراتی بر ما و پیرامون ما وارد خواهد کرد؟

برداشت من در این وادی از زمینه ای که خودم را متوجه آن ساخته و سر لوحه آموزشهای خود قرار داده ام این است که اگر ما منطقی فکر کنیم و این منطق خواص را با صبوری و بردباری به عملی کردن این نقشه یا هدف منطقی پیروز مندانه که به اهداف خود خواهیم رسید منجر می گردد.

تمامی ما اعضای کنگره چه مسافران سفر اول یا در سفر دوم و یا همچنین همسفران متعهد گردیده ایم که طبق یک سری قوانین جامع و حرمت هایی رفتار نماییم که در چهارچوب مقررات و قوانین مربوط به کنگره 60 باشد واگر خلاف این عمل کنیم کلیه خسارات و سختی ها و رنج های وارد شده بعد از آن را باید پذیرا باشیم.

پندار نیک ، گفتار نیک ، کردار نیک

سه پارامتری که بیان شد شاید بتوان به عنوان مثلث انسان نیک یاد کرد چرا که کسانی که وارد سفر دوم می شوند طبق آموزشاتی که دیده اند کار و رفتار و اعمالشان بسیار مورد تاکید است که آن رفتار و آداب و معاشرت دوران سفر اول را نداشته و همچنین سفر اولی ها این سری آداب و معاشرت های ناصواب که در دوران مصرف به خاطر مشکلات اعتیاد در آنها رخنه کرده بود نداشته باشند.

فرض کنیم ما می خواهیم یک غذای مورد نظر را طبخ کنیم که هیچ آگاهی از روش تهیه و طبخ آن نداریم و بیایم آن را در ظرف قرار داده و تمام مواد اولیه درست شدن این غذا را یکجا درون ظرف بریزیم و انتظار داشته باشیم بعد از مدتی غذای مورد نظر ما برای صرف آماده باشد در میابیم که چنین چیزی امکان پذیر نیست چرا که باید آگاهی از فن و فنون آن را از اهالی فن به مرحله آگاهی رسانده تا بتوانیم با اعتماد به نفس خود این غذا را با کیفیت مورد نظر و مطلوب مورد استفاده برای صرف آماده کنیم .


در انتها از عزیزانی که در زیبا سازی فضای فرهنگسرا شرکت داشتند توسط مرزبان کشیک مسافر عماد تقدیر و تشکر به عمل آمد .